Johanna Nilsson

Med erfarenhet från ledande kommersiella roller i olika branscher och bolag inom t ex retail/fmcg/logistik/elektronik mm besitter jag bred affärsmässigt kunskap kring tillväxt, digitalisering och effektivisering. Arbetat operativt och strategiskt i svenska och internationella företag, börsnoterade, statliga och PE-ägda bolag.

Bidrar i styrelsesammanhang med starkt kommersiellt fokus samt bred och djup affärsförståelse genom hela kedjan - med specialisering inom affärsutveckling, varumärke, go-to-market, e-handel och organisatorisk effektivisering.

Stor erfarenhet från mentorskap samt affärsmässigt rådgivande roller till ledningsgrupper. Inspirerande ledarskap som utmanar organisationen i syfte att optimera, effektivisera och utveckla såväl det fysiska som digitala kunderbjudandet.

Specialisering: skapar tillväxt och kundefterfrågan i balans med effektivisering av organisationen (processer, digitala flöden, arbetssätt, organisationsstruktur etc)

Nyckelord: E-handel, varumärke, försäljning, inköp, logistik, förhandling, företagsförvärv, organisation, effektivisering, digitalisering, transformation

VAR MED OCH GÖR SKILLNAD


Endast 19 procent av ledamöterna i västsvenska styrelser är kvinnor. Med Styrelselistan arbetar vi aktivt för att främja innovation och lönsamhet i företagen genom mer jämställda styrelser.

Vi är med och stödjer Styrelselistan.